Tre månader


Idag är det exakt tre månader sedan jag sist skrev ett inlägg. Då hade jag påsklov och nu är sommarlovet snart slut. Mitt sommarlov har jag helt ägnat åt att göra så lite som möjligt och extrajobba på en av spritförsäljningsmonopolets butiker.

Om jag nu har några läsare kvar, vad tycker ni om monopolet? Är det en bra idé? Minskar konsumtionen? Sjunker sjukvårdskostnaderna (av att systembolaget har monopol på att kränga grejorna)? Är systembolaget bättre på att hålla spriten borta från barns- och ungas munnar? Vad tror ni? BEHÖVS SYSTEMET?

Och på dagens tema kör jag en dagens särskrivning i repris (hur fånigt är det egentligen att kalla det "dagens särskrivning" när man uppdaterar en gång i kvartalet?):

SYSTEM BOLAGET

Varför versaler och varför utan bindestreck? Twie! som di sier i Blajkinge.

/Aaron

P.S. Varför envisas jag med mitt pseudonym när alla som läser den här bloggen vet vad jag egentligen heter, vem jag är och vad jag har för skostorlek? D.S.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Björn Engström

Min mänskliga rättighet att köpa en flaska vodka mitt i natten på tex Kristus födelsedag kränks om staten har monopol på försäljningen av alkohol. Därför borde det avskaffas.

2009-08-07 @ 19:24:17
URL: http://www.firmfoundation.se
Postat av: Aaron

Din mänskliga rättighet att konsumera alkoholhaltiga drycker skulle troligen inskränkas till explorer och husets röda, i synnerhet om du skulle handla mitt i natten och än hellre om du avser handla i hålan du växt upp. Fri konkurrens kommer helt klart (helt klart!) att försämra utbudet för 90 % av svenskarna. Kanske är det lika bra att du får vänta till kl 10 måndag morgon :)

2009-08-09 @ 22:36:51
URL: http://aaronkorrektur.blogg.se/
Postat av: Björn

Jo, jag skulle inte kunna köpa alla olika ryska vodkadrycker mitt i natten, jag kanske bara skulle kunna köpa T-röd och Jeltzin Vodka på Statoil, men om jag behöver något lyxigt lådvin så kan jag köpa det på ICA på månadag morgon, eller beställa in det. Utbudet skulle inte nödvändigtvis bli sämre.

2009-08-17 @ 15:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0