Uppdateringskoncept

Nu har jag lov igen vilket ju är otroligt skönt! Som vanligt när jag har lov tänkte jag uppdatera. Den vakne läsaren har noterat att jag inte uppdaterar särskilt ofta och jag har av den anledningen börjat fundera på hur man kan göra det här med uppdateringar av bloggen mindre tids- och arbetskrävande och kommit fram till två förslag. Jag vill ha kommentarer om vilket ni läsare skulle föredra. Alternativen är som följer:

  1. Jag bestämmer mig för att detta är en lovblogg. Varje gång jag har en lite längre ledighet tar jag mig tid att sklriva några rader, eller mer än några. Kanske kunde jag t.o.m. gå tillbaka till att leta särskrivningar och låta lovets särskrivning ersätta dagens särskrivning. Det skulle göra att det blev ännu mindre aktivitet här på Aaron korrektur men det skulle bli mer hanterbart för en stackars utarbetad lärarsjäl (Tycker jag synd om mig själv, eller vad tror ni?)  och jag tror att det skulle höja kvaliteten på de inlägg som faktiskt skrivs.
  2. Jag försöker att någon gång per vecka skriva ett lite halvroligt hundraordsinlägg om något jag snubblat över i vardagen. Idén kommer från tiden då jag arbetade på Ystads allehanda och skrev ett antal hundrordsspalter av den karaktären. Här kommer så ett smakprov för att mina bedömare ska kunna avgöra. Jag ber om ursäkt i förväg för att smakprovet kanske inte är så underfundigt som jag trodde när jag skrev det men det har sin förklaring. Jag var helt enkelt ung och dum.

"Varje gång jag tvättat och ska sortera mina strumpor upptäcker jag att ytterligare tre strumpor förlorat sina likar. Alla har väl någon gång frågat sig var alla uddastrumpors kompanjoner finns.
   Hemma hos oss har luckan till batterifacket på fjärrkontrollen spårlöst försvunnit. De flesta hushåll som har en tv med fjärrkontroll saknar denna lucka.
   Men jag har slutat skylla på hunden och strumpmonstret i tvättmaskinen. Sakerna har bara emigrerat till "De försvunna sakernas land". 

Många kommentarer nu!

//Aaron




Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Aila

Det är så här med försvunna strumpor och luckor till fjärrkontroller (gäller även glasögon) I andra dimensioner har dom väldigt ont om samma saker som vi (saker försvinner oförklarligt där med) så dom lånar från en lägre dimension som i sin tur lånar från ytterligare en lägre, sen när det har gått hela varvet runt, ca: 10 dimensioner så ramlar grejorna av den högsta dimensionen och sprids ut på dom lägre liggande. Det är därför vi hittar igen våra försvunna grejor på dom mest underliga ställen, som strumpor i mikron eller glasögonen i kylskåpet.

2009-04-04 @ 22:29:46
URL: http://ailascommonsense.blogspot.com
Postat av: anna

Ystads allehanda?

Då blir man ju nyfiken. Här sitter jag på jobb i Malmö och undersöker språkbloggar, så visar det sig att du jobbat på tidningen jag växte upp med. Världen är liten!



Tja, det var nog det hela antar jag!

Tack för en trevlig bloggläsning!



/anna

2011-03-21 @ 11:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0