Att klä om en fåtölj åt en korrektor

Som korrektor måste jag ha en ordentlig arbetsplats. Efter många långa diskussioner med dem som delar detta tillhåll med mig konstaterades att de två malätna, nersuttna och allmänt slitna fåtöljer som försökte skänkas oss till ovannämnda arbetsyta kunde accepteras under förutsättning att de kläddes om. Nu har de stått i min arbetshörna i månader utan att det kommit något nytt tyg i närheten av dem och katterna har börjat använda dem som klösbräda.

Så idag, ledig som jag är, bestämde jag mig för att undersöka hur fåtöljerna kan kläs om och det visade sig vara svårare än att bara skjuta litegrann med en häftpistol. Hursomhelst tog jag några mått och knatade ner till tygbutiken och fann mig ett riktigt tilltalande rutigt spektakel till tyg som skulle göra sig väl i min arbetshörna. Priset då? Som en ny fåtölj. Så jag tror inte att jag bråkar mer om det; antingen sitter jag i de håliga, stickiga, flockande åbäkena som de är eller köper vi nya. Korrekturläsa tänker jag åtminstone inte sluta med.

Dagens särskrivning kommer idag från tidigare omnämnda tygaffär. Mycket nöje!

/Aaron


image5
Personligen gillar jag bättre när det skrivs "vår rea" på skyltar eftersom det mycket lättare att raljera kring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0