Ett överflöd av jul

Jag har misslyckats med vad jag tidigare själv åtagit mig, nämligen att skriva ett blogginlägg varje dag hela jullovet. Men jag har ett godtagbart skäl, eller vad min polska, homosexuella, 150 centimeters, före detta kulturhistorielärare hade kallat för giltig frånvaro. Jag har haft en julhelg i överflöd.



Ett överflöd av gulliga barn och älskad familj.
Ett överflöd av prinskorv, skinka och köttbullar.
Ett överflöd av ris à la Malta, inlagd sill (ve och fasa) och julskinka.
Ett överflöd av julklappar, tomtar och levande ljus.
Ett överflöd av Skåne akvavit och julöl.
Och kanske inte direkt ett överflöd av, men en eller annan cigarrcigarett.

De enda bristvarorna i mitt julfirande har varit bloggande, gitarrspeleri (instrumentet glömdes hemma) och inte minst min blivande fru som emigrerat till Norrland för en vit jul.

Så nog är jag förlåten för att halvtrenne (halvtredje? ... äh, 2,5) dagar gått sedan jag sist skrev ett inlägg.


Efter nyår måste födan bli sundare, ölen, måltiderna och inte minst cigarillerna färre och motionen mer regelbunden. Allt för att råda bot på min kraftiga övervikt  vilket väl måste vara en medicinsk term för välmåendefläsk.

Vi hörs under morgondagen (hoppas jag) om den inte för med sig ett överflöd av jobb, mat och vin (inte samtidigt förstås).

God fortsättning,

Aaron

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men det blir lite ändring på det efter nyåret. =) Sen kommer ju din blivande fru hem om ett par dagar. Det är ju inte så länge kvar till dess. =) PUSS

2008-12-28 @ 23:09:15
URL: http://wwled.blogg.se/
Postat av: Aila

Hm, med det utseendet så skulle jag söka upp en läkare först innan jag började fundera på ett sundare liv. Det trollet (på bilden) har nog större hälsoproblem än lite för mycke julfirande=)=)

2008-12-28 @ 23:27:12
URL: http://ailascommonsense.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0