Att blogga för bloggandets skull...

Det känns helt värdelöst. Att försöka blogga när man inte har något att blogga om leder till sådana krystade saker som att blogga om att blogga för bloggandets skull. Men det är väl så när man är sjuk (vem är förresten man?); upplever man inget har man heller inget att berätta om. 

Därför kommer här nu dagens särskrivning hämtad från en burk gem som inhandlades som material när jag skulle genomföra undersökningen till min b-uppsats om just särskrivningar.

image12

Och som en bonus vill jag idag också presentera ett språkfel som till sin karraktär och ineffektivitet påminner mycket om särskrivningar: apostrofgenitiv! Extremt vanligt i företagsnamn och lika onödigt. Det är lite grann som att särskriva ordet och genitiv-s:et. Till skillnad från särskrivningar ser jag ingen annan orsak till detta normbrott än anglifiering.

image11

Inget ont om Jennys klipphörna förstås. Ohoj!

/Aaron



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0