Utom kontroll är tiden...

Idag bestämde jag mig äntligen för att ta mig tid till att blogga. Det är faktiskt sant. Allt annat som man säger att man "borde ta sig tid till någon gång" har man som regel tid med bara man orkar, men jag har faktiskt inte hunnit skriva ett enda vettigt blogginlägg på 14 dagar. Nu TAR jag mig tid. Jag tar mig tid att åtminstone lägga in några bilder.

Den första är ett exempel på en kiosk som vet vad den sysslar med och som motstått frestelsen att utelämna bindestrecken på denna skylt. Bravissimo!



Därpå följer ett dåligt exempel. Det är hämtat från en cykelkarta utgiven av Malmö stad (obs. myndighet).



Och till sist två bilder på en av Aaron himself korrekturläst ledare signerad Jonsgården. Dessa bilder är ett utdrag ur en halvsida tidningstext. (Observera sammansättningen "halvsida"! Sammansättningar med halv- som förled är mycket användbara och snygga tycker jag. Halvannan, halvdan, halvkilometer, halvtimme osv. Vissa vanligare än andra, alla lika användbara.)

 


Till nästa gång,

Aaron

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stört skönt blogg inlägg! =)

2008-05-26 @ 00:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0