Snabbt och lätt/kort och gott

Jag knäcker ibland lite extra i butik. Apropå det: Om jag går in i en butik och väljer att kontakta personalen i något ärende som gäller varuutbudet borde är jag i regel intresserad av deras expertis (starkt uttryck kanske) på området. Jag strävar då inte efter att ge sken av att veta mer om personalens expertisområde än vad de gör så länge de inte bevisat att så är fallet. Om jag ber om hjälp är det ju faktiskt just det faktum att jag inte vet tillräckligt som gör att jag ber om hjälp; detta ger mig inget skäl att LÅTSAS som om jag visste något om det jag inte alls vet något om. Eller hur?

Varför kan inte fler tänka så? För det första är det inget farligt varken att tappa ansiktet eller att någon annan vet mer än en själv. För det andra är det inte att tappa ansiktet att inte veta så mycket om det man bett om hjälp med; det är ju (som sagt) därför man bett om hjälp.

SLUTA LÅTSAS!

Idag är särskrivningen hämtad från ams.se. Mycket nöje!

 
image23

Man kan ju tycka att en publicerad annons dels borde vara mycket noggrant läst vid inlämning och dels vara korrekturläst.

So long!

/Aaron

P.S. Läs gärna sydöstrans ledare (signerad Jonsgården) idag och fundera på varför de låter honom fortsätta skriva för tidningen överhuvudtaget. Som sagt är språket under all kritik (även om det är lite bättre idag än senast). D.S.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0