Att förstöra en bra krönika...

Hampus Engqvist är krönikör på den lokala morgontidningens ledarsida. Vanligtvis är han lysande och i just denna frågan delar jag nog hans inställning. Hans texter är i det närmaste felfria. Därför stör det mig etter värre när han idag presenterar ett sammelsurium av knepiga språkfel och type-o's. Det har t.o.m. smugit sig in en särskrivning vilket var det som fick min bägare att rinna över och det är därför jag skriver detta blogginlägg och utnämner Engqvists "a-kasse avgiften" till dagens särskrivning.

Här är den. Krönikan finns att läsa i sin helhet på sydöstrans hemsida.


Up, up and away!

Aaron

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Hampus

Tids brist. Jag lovar att bättra mig.



Vänliga hälsningar Hampus

2008-06-17 @ 08:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0